Zagranica

Unilever zwiększa wydatki na reklamę o 200 mln euro, aby utrzymać klientów

Podwyżki cen oznaczają, że konsumenci coraz częściej wybierają produkty marek własnych supermarketów, odbierając udział w rynku towarom marki Unilever, zwłaszcza w USA i Europie.

Unilever planuje zwiększenie swoich wydatków na reklamę i marketing w celu powstrzymania klientów przed przejściem na marki własne supermarketów, ponieważ odczuwa skutki podniesienia cen produktów o 11%.

Szef finansów koncernu Graeme Pitkethly powiedział, że podwyżki cen oznaczają, że konsumenci coraz częściej wybierają produkty marek własnych supermarketów, odbierając udział w rynku towarom marki Unilever, zwłaszcza w USA i Europie. Marki takie jak Cif, majonez Hellmann’s i lody Wall’s odnotowały wzrost cen średnio o 11,2% w II kwartale roku. Wolumen sprzedaży spadł w związku z tym o 2,1%. Opisał on obecną sytuację jako “naprawdę bezprecedensową”, ponieważ firma walczy z inflacją, presją ze strony łańcucha dostaw i stale zaciskającymi się marżami.

W pierwszej połowie roku gigant FMCG zwiększył swoje wydatki na reklamę o 200 mln euro (169 mln funtów, 202 mln dol.), dzięki czemu łączne wydatki na markę i marketing (BMI) wyniosły 3,7 mld euro.

– Będziemy nadal inwestować w nasze marki. Uważamy, że jest to niezwykle ważne w napędzaniu wzrostu i utrzymywaniu wysokiego poziomu wartości marki – powiedział Pitkethly. Biorąc pod uwagę podwyżki cen, spodziewa się, że wzrost sprzedaży pozostanie na poziomie 4,5% do 6,5% za rok.

.