Kraj

Union Investment TFI ostrzega: "nie daj się strzyc fiskusowi"

Owca beczy: "Podatki są beeeee!". Autorem kreacji jest S4, a media kupił Lowe Media.

Towarzystwo funduszy inwestycyjnych Union Investment TFI rusza z kampanią reklamową zachęcającą do zakładania Indywidualnych Kont Emerytalnych (IKE). Motywem przewodnim kampanii jest do połowy ostrzyżona owca, wyrażająca swoje zdegustowanie koniecznością płacenia fiskusowi, becząc „Podatki są beeeee!”
Union Investment namawia do zakładania IKE, by skorzystać z ulgi podatkowej i zaoszczędzić na podatku dochodowym – nawet do 1520 zł.
Przedstawiciele towarzystwa wskazują, iż – jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS Polska w 2015 r. – jedynie 4 proc. osób pracujących deklaruje chęć indywidualnego oszczędzania na przyszłą emeryturę. Co więcej, większość z nich zakłada lokaty bankowe, podczas gdy najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (które ma tylko 8 proc. oszczędzających).

– Chcielibyśmy, żeby kampania była jak najbardziej widoczna w mediach, gdyż zwraca uwagę na ważny problem społeczny. Oszczędzanie na przyszłą emeryturę jest powszechnie bagatelizowane przez Polaków. Nasza kampania ma na celu uświadomienie, że zabezpieczenie przyszłego bytu za pomocą konta IKZE jest nie tylko rozsądne, ale także korzystne pod względem podatkowym. To jedna z niewielu inwestycji na przyszłość, która przynosi wymierne zyski niemal od razu – w postaci ulgi podatkowej – mówi Danuta Musiał, dyrektor departamentu marketingu i komunikacji w Union Investment TFI.

Na początku kampanii w sieci pojawiły się viralowe filmiki, których główną bohaterką jest owca. Media miks obejmuje media drukowane oraz elektroniczne. W ramach kampanii w mediach pojawią się artykuły związane z oszczędzaniem na emeryturę, kontami IKZE i ulgami podatkowymi, m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Newsweeku”, „Polityce”, „Wprost” i „Forum”. Działania reklamowe w internecie będą prowadzone w portalach o tematyce finansowej oraz lifestyle’owej. Kampanii będą towarzyszyć też działania sponsoringowe prowadzone w TVN24, jak i aktywności na antenie wybranych stacji radiowych, m.in.: Tok FM, Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda.

Za kreację odpowiada S4. Koncept mediowy, planowanie i zakup mediów zrealizował dom mediowy Lowe Media.