Zagranica

Univision może pójść na sprzedaż

Firma liczy na zainteresowanie ze strony wielkich koncernów medialnych chcących poszerzyć aktywa o programy telewizyjne w języku hiszpańskim.

Pierwszy w Stanach Zjednoczonych nadawca telewizyjny skierowany do społeczności hiszpańskojęzycznej to firma, która po dekadzie notowań na NYSE znajduje się od ponad dziesięciu lat w rękach prywatnych – m.in. Saban Capital Group należącej do miliardera Haima Sabana oraz funduszy private-equity Madison Dearborn Partners i Providence Equity Partner. Udziałowcy są zainteresowani sprzedażą, gdyż konsekwencją wykupu z giełdy w 2007 r. są ciążące na Univision Communications znaczne długi. Firma zakończyła 2018 rok z zadłużeniem na poziomie 7,4 mld dol., które miało jednak zostać zredukowane w ciągu ub. r. o 547 mln dol.

Sprzedaż to jedna z rozważanych obecnie opcji. Doradcami w procesie są bank inwestycyjny Morgan Stanley oraz Moelis & Co. i LionTree. W 2017 r. Univision odrzucił ofertę kupna od potentata medialnego Johna Malone’a, która wyceniała firmę na 13,5-15 miliardów dol.

(WSJ.com)