Kraj

UOKiK dopiął swego - firmy zmieniają reklamy

Chodzi o pokazywanie cen.

UOKiK dopiął swego - firmy zmieniają reklamy
W październiku br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wysłał do 10 największych firm telekomunikacyjnych i oferujących płatną telewizję: Cyfrowy Polsat, ITI Neovision (Canal+), Multimedia Polska, Netia, Orange Polska, P4 (Play), Polkomtel (Plus), T-Mobile Polska, UPC Polska oraz Vectra, pisma, w których domagał się zmian w prezentowaniu cen w reklamach. Urząd zauważył, że pokazywanie w reklamach cen, które są uzależnione od zgody np. na otrzymywanie treści marketingowych, tak jak by były to standardowe ceny, może wprowadzać konsumentów w błąd. Zagroził im karami – nawet do 10 proc. rocznego obrotu.

I groźba najwyraźniej poskutkowała – pierwsze firmy zaczęły się już stosować do tych “wytycznych” urzędu, przykładem najnowsza kampania reklamowa Canal+, w której w spocie telewizyjnym uwypuklono, że prezentowana cena zależy od wyrażenia przez konsumentów zgody na otrzymywanie ofert marketingowych.