Kraj

Marketing

UPC dało Playowi w ub.r. 15% przychodów

A to tylko za trzy czwarte roku.

P4, operator sieci komórkowej Play, miał w ub.r. 8,935 mld zł przychodów, o ponad 22% więcej niż w 2021 r. To oczywiście efekt przejęcia przez Playa UPC Polska, drugiego co do wielkości w kraju operatora sieci kablowej.

UPC wniosło 1,325 mld zł do przychodów Playa, a to tylko za trzy czwarte roku (od 1 kwietnia ub.r.). W całym 2021 r. przychody UPC Polska wyniosły 1,748 mld zł.

Gdyby P4 konsolidowało wyniki UPC za pełny ub.r. to jego przychody przekroczyłyby 9,3 mld zł.

Dla porównania ubiegłoroczne przychody Orange Polska wyniosły 12,488 mld zł, a roczne przychody grupy Polsat Plus, właściciela sieci komórkowej Plus, to 12,444 mld zł (2021 r.).

Na koniec ub.r. Play raportował formalnie 17,467 mln klientów usług komórkowych. Dla porównania Orange miał ich 14,414 mln. Trzeba jednak pamiętać, że liczby klientów formalnie raportowanych przez operatorów komórkowych są o ok. jedną czwartą zawyżone w stosunku do faktycznej liczby użytkowników. I tak w przypadku Playa na koniec ub.r. miał on 12,763 mln faktycznie aktywnych klientów, w tym 8,984 mln abonentów (klienci kontraktowi) i 3,779 mln klientów prepaid (oferty “na kartę”).

Dzięki UPC liczba klientów usług dla domu (internet stacjonarny i telewizja) Playa wyniosła 2,018 mln. Dla porównania Orange Polska na koniec ub.r. miał 2,804 mln klientów stacjonarnego internetu i 955 tys. odbiorców telewizji.