Kraj

UPC wprowadza Horizon TV

Największy w kraju operator telewizji kablowej w trzech etapach wprowadza platformę streamingu programów TV poprzez internet.

UPC Polska, największy w kraju operator telewizji kablowej (1,2 mln użytkowników), wprowadza długo (ponad dwa lata) zapowiadaną platformę Horizon TV. Umożliwia ona oglądanie programów telewizyjnych (obecnie 98 kanałów) w streamingu poprzez sieć internetową na urządzeniach mobilnych (laptopy, tablety, smartfony). De facto jest to więc aplikacja (na smartfony dostępna w systemach Android i iOS). UPC zdecydowało się jednak na wprowadzenie tej platformy w trzech krokach. Na razie jest ona dostępna tylko dla abonentów UPC mających pakiet telewizji kablowej. Operator nie zdecydował się wprowadzić Horizon TV jako osobnej usługi. Czy kiedyś taką się stanie?
– Na pewno – odpowiada Grzegorz Esz, członek zarządu UPC Polska odpowiedzialny za marketing. – Kiedy? Tego nie umiem zadeklarować – dodaje.
Spośród tych 98 kanałów 70 można oglądać, łącząc się z internetem poprzez sieć inną niż UPC. W przypadku 28 kanałów dostęp jest możliwy tylko w sieci domowej abonenta UPC. Wśród tych 28 kanałów są m.in.: TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, TV Puls, Plus 2, Superstacja. Jak tłumaczy Esz, to kwestia leżąca po stronie nadawców, którzy nie na wszystkie emitowane przez siebie programy, filmy czy seriale mają prawo emisji (tzw. pole eksploatacji) w internecie. W Horizon TV nie są dostępne główne kanały TVN czy Polsat ani TVN Siedem czy TV4 i TV6.

Dla abonentów UPC, którzy mają wykupione trzy usługi (telewizję, internet, telefon) lub w ramach usługi telewizyjnej mają pakiet Max, dostęp do Horizon TV będzie bezpłatny. Jak mówi Esz, to mniej więcej połowa bazy abonenckiej operatora. Pozostali abonenci, jeśli zechcą, będą płacili 5 zł miesięcznie.

UPC nie ujawnia, na ilu klientów Horizon TV liczy. Kolejnym krokiem wdrożenia platformy będzie udostępnienie abonentom UPC nowej generacji dekoderów Horizon (mają oferować wiele nowoczesnych funkcji, jak możliwość nagrywania wielu programów równocześnie). Niebawem UPC rozpocznie testy tych dekoderów w domach u wybranej grupy abonentów. Kiedy wejdą do powszechnej oferty, tego operator nie chce deklarować.

Wprowadzenie Horizon TV będzie wspierać kampania reklamowa, której nowa odsłona właśnie rusza. Wykorzystuje ona nowy format kreatywny ”Megarodzinki” wprowadzony w kwietniu. Jego autorem jest agencja reklamowa Heart & Brain. Planowaniem i zakupem mediów dla UPC zajmuje się dom mediowy Vizeum.