Firma pożyczkowo-kredytowa Vanquis Bank rozpoczyna kampanię reklamową, która ma zwiększyć świadomość jej marki i oferty. Kampania będzie prowadzona w telewizji (TVP1, TVP2, oraz w pakietach kanałów tematycznych) i potrwa do końca bm. Za koncepcję kreatywną i reżyserię odpowiada Dariusz Zatorski. Produkcja została zrealizowana przez studio filmowe M5, dom mediowy CodeMedia zakupił powierzchnię reklamową.
– Jesteśmy stosunkowo młodą instytucją finansową na polskim rynku. Specjalizujemy się w produktach kredytowych, zapewniając wsparcie finansowe adekwatne do realnych możliwości naszego potencjalnego klienta. Głównym celem kampanii reklamowej jest dotarcie do szerszej grupy odbiorców i poinformowanie ich o możliwości skorzystania z produktów, jakie oferuje Vanquis Bank – mówi Andrzej Zackiewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej Vanquis Bank w Polsce.
Vanquis Bank nie jest bankiem sensu stricte. Prowadzi działalność kredytową (zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego otrzymał w marcu 2012 r.) i oferuje tylko pożyczki gotówkowe oraz karty kredytowe. Nie prowadzi działalności depozytowej. Jest polskim oddziałem firmy brytyjskiej kredytowej Provident Financial plc, z siedzibą w Bradford (w 100 proc. zależna). Provident Financial jest spółką giełdową notowaną w Londynie. Wbrew zbieżności nazw nie ma nic wspólnego z firmą pożyczkową Provident Polska. Ten bowiem należy do brytyjskiej firmy International Personal Finance (także notowanej w Londynie).
Dodajmy, że polski oddział Vanquis Bank podlega brytyjskiemu nadzorowi bankowemu, a nie Komisji Nadzoru Finansowego.