Kraj

VML Agencją Interaktywną Roku wg "MMP"

Redakcja "Media & Marketing Polska" uhonorowała najlepsze agencje interaktywne i marketingu zintegrowanego. Dodatkowo podczas tej samej gali grand prix Golden Arrow otrzymały agencje BBDO Warszawa, Socialyze, Starcom MediaVest Group za pracę "Dotrzymane obietnice" dla firmy Prudential.

VML Agencją Interaktywną Roku wg "MMP"
Redakcja “Media & Marketing Polska” po raz szósty opublikowała Raport Specjalny “Agencje Interaktywne i Agencje Marketingu Zintegrowanego”. W tegorocznej edycji Agencją Interaktywną Roku 2015 została VML Poland. W uzasadnieniu autorzy podkreślają nadal rosnący biznes agencji, realizacje i finanse godne niejednej tradycyjnej agencji sieciowej, a także poprawę w badaniu satysfakcji klientów, które dla “MMP” realizuje instytut Millward Brown.

W tym roku w raporcie interaktywnym przyznano jeszcze jedną nagrodę główną. Tytuł Transformacji Roku 2015 otrzymała Lubię To – Linked by Isobar. W opinii redakcji Lubię To udało się przejść drogę z agencji typowo socialowej do agencji typu full service digital. “Lubię To nie jest tylko specjalistą od mediów społecznościowych, ale potrafi też realizować mocne strategicznie, kreatywnie i egzekucyjne projekty” – czytamy w raporcie.

“MMP” przyznała również wyróżnienia dla agencji interaktywnych. Otrzymały je: Digital One (za wyniki biznesowe), SMG Next (za kreację), Insignia (Faworyt Klientów) oraz FaceAddicted (w kategorii social media).

W części poświęconej agencjom marketingu zintegrowanego redakcja “MMP” nie przyznała nagród głównych. Natomiast wyróżnienia są dwa – dla agencji Focus Media Group oraz agencji Plej (Faworyt Klientów).

Podczas uroczystej gali wręczono także nagrody X edycji konkursu Golden Arrow. Grand prix otrzymały agencje BBDO Warszawa, Socialyze, Starcom MediaVest Group za pracę „Dotrzymane obietnice” dla firmy Prudential. 

W kategorii wysyłka bezpośrednia BtoB triumfowała agencja Biuro Podróży Reklamy za pracę “Charytatywni.allegro – Podziel się tym, co masz najlepszego”. Za program lojalnościowy BtoC statuetka przypadła agencji Loyalty Point za projekt IKEA Family. Za najlepszą promocje sprzedaży BtoC uhonorowano agencje Just i Gong za pacę “Seans z Żywcem/101 filmów, które musisz zobaczyć”. Agencja Havas Engage Warsaw odebrała nagrodę w kategorii experiential marketing – event marketing za projekt dla Coca-Coli “Powiedz to piosenką On Tour”. W kategorii experiential marketing – field marketing wygrała praca „Jabłka Tymbark z polskich sadów” przygotowana przez Option One i Maspex Wadowice. Agencja FaceAddicted triumfowała w kategorii experiential marketing – pozostałe formy z pracą “Pianina miejskie Grolsch” dla Kompanii Piwowarskiej. Z kolei projekt agencji Nairobia “Tyskiego najlepszego” dla Kompanii Piwowarskiej otrzymał statuetkę w kategorii shopper marketing. IQ Marketing (Poland) i Isobar Polska nagrodzono statuetką w kategorii marketing internetowy – serwis internetowy za “Jacobs. Baw się kawą” dla Mondelez Polska. W kategorii marketing internetowy – kampania internetowa uhonorowano Mindshare i CAM Media za pracę „Eksp@nsja” dla Poczty Polskiej. Jury nagrodziło “Filmowe trailery Cybermariana” agencji VML Poland dla Orange Polska w kategorii marketing internetowy – marketing wirusowy. W kategorii social media statuetka powędrowała do agencji Fenomem za pracę “Jak sprzedać 200 tys. biletów lotniczych przez Facebooka i osiągnąć ROI > 28 tys. proc.” dla Wizz Air Hungary Ltd. Jury doceniło także  akcję “Tymbark – GramoFun” w kategorii marketing mobilny dla Grupy Maspex Wadowice i Golden Arrow otrzymała Lemon Sky J. Walter Thompson Poland. W kategorii non profit agencja Walk dostała statuetkę za “Szacun tropików” dla Fundacji Integracja. Agencja Mosqi.to w kategorii open została utorowana nagrodą za projekt “Łódź pozdrawia” dla Urzędu Miasta Łodzi. Przyznano także 23 wyróżnienia.

W tym roku jury konkursu pracowało pod przewodnictwem Anny Putts, dyrektor marketingu Samsung Electronics. Konkurs Golden Arrow organizowany jest przez VFP Communications (wydawcę m.in. miesięczników “Media & Marketing Polska”, “Handel” oraz “Food Service”) oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.