Zagranica

Vodafone restrukturyzuje marketing

Marketer zrezygnował ze współpracy z Formułą 1 (kontrakt opiewał na ok. 50 mln funtów rocznie), po czym ogłosił zmiany w dziale marketingu.

Vodafone ma zamiar połączyć dział consumer sales-marketing z działem brandingu, żeby stworzyć silny, 50-osobowy zespół ds. marketingu marki.

Zespół jest obecnie kierowany przez brytyjskiego dyrektora generalnego Guya Laurence’a, który nadzoruje zmiany po tym, jak stanowisko dyrektora marketingu opuścił Crook Danielle (odszedł w grudniu do Starbucksa).

Poprzednio Vodafone w dziale marketingu zatrudniał 34 osoby. Nowy zespół, według deklaracji decydentów, będzie liczył ok. 50 osób, a dołączą do niego specjaliści do spraw kreacji wizerunku marki. Niewielu pracowników, jak przekonuje marketer, zostanie zwolnionych.

Analitycy brytyjscy uważają, że decyzja o restrukturyzacji jest związana z próbami przyspieszenia reakcji na fluktuacje rynku i ma usprawnić sprzedaż na rynku detalicznym.

Tydzień wcześniej Vodafone ogłosił, że rezygnuje ze sponsorowania F1, co kosztowało go ok. 50 mln funtów rocznie.

(Brand Republic)