Kraj

W br. Orange zyskał 107 tys. klientów internetu światłowodowego

I 60 tys. telewizji online. W telefonii komórkowej też notuje stały wzrost.

W br. Orange zyskał 107 tys. klientów internetu światłowodowego
Orange Polska, największy operator telekomunikacyjny w kraju, na koniec września br. miał już 473 tys. klientów światłowodowego internetu (FTTH). W ciągu 9 miesięcy br. pozyskał ich 107 tys. Nie jest wynik rekordowy, bowiem w po trzech kwartałach ub.r. przyrost ten wyniósł 110 tys., a w całym 2018 r. 152 tys.

Jeśli chodzi o telewizję internetową (IPTV), to na koniec września odbierało ją już 495 tys. abonentów Orange. W ciągu 9 miesięcy br. pozyskał ich 60 tys. I znów – w ub.r. operator miał tempo nieco szybsze: po trzech kwartałach ub.r. przyrost wyniósł 77 tys., a w całym ub.r.: 102 tys.

Z kwartału na kwartał Orange notuje też wzrost bazy klientów telefonii komórkowej: w tym roku przybyło mu ich aż 335 tys. W tym 206 tys. postpaid (klienci abonamentowi) – do 10,1 mln i 145 tys. prepaid (“na kartę”) – do 5 mln. Spada za to liczba kart SIM używanych osobno do internetu mobilnego.

– Coraz więcej klientów wybiera abonamentowe usługi mobilne, a nasi dotychczasowi klienci chętniej zostają w Orange. To przełożyło się na najlepszy wynik w tym segmencie od 2 lat. Wkrótce zaprezentujemy nasze propozycje, jakie przygotowaliśmy na okres przedświąteczny. Jestem przekonany, że będą atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie przyczynią się do realizacji celów firmy na koniec tego roku – twierdzi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Zasięg sieci światłowodowej Orange Polska to 4 mln mieszkań w 141 miastach.