Kraj

Media

Marketing

W br. powstanie 50 kiosków w nowym formacie Orlen w Ruchu

A za 5 lat ma ich być ok. 900.

fot.: Kiosk przy ul. Żelaznej 41 w Warszawie.

Orlen uruchomił w Warszawie pierwszy kiosk w nowym formacie Orlen w Ruchu. Nowy format pozwala na wejście do środka do klimatyzowanego pomieszczenia – dotychczas zakupy robiono przez okienko, które nie dawało możliwości poznania w pełni asortymentu. Oprócz stałych produktów takich jak prasa, bilety czy napoje, dostępna jest też kawa fair-trade znana ze Stop Cafe. Kioski zmieniły się także z zewnątrz – przeszklona powierzchnia pozwala na lepszą ekspozycję dostępnego towaru. W 2020 r. Orlen przejął przedsiębiorstwo Ruch, które dysponuje siecią ok. 1 tys. kiosków i saloników prasowych (dla porównania jego największy konkurent – Kolporter – ma ich ok. 550).

  • Skutecznie realizujemy założenia strategii w obszarze sprzedaży detalicznej – przekonuje Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen. – W przypadku Orlen w Ruchu łączymy siłę marki Orlen i jej postrzeganie przez klientów z potencjałem lokalizacyjnym Ruchu i perspektywami dla dynamicznego rozwoju usług kurierskich, które realizujemy pod brandem Orlen Paczka.

Koncern zapowiada, że do końca br. uruchomi 50 takich nowoczesnych kiosków, a w ciągu pięciu lat – 900.