Kraj

Reklama

W wiosennej kampanii IKEA promuje sprytne produkty do przechowywania

Za strategię, kreację i produkcję kampanii, która wystartowała 9 stycznia i potrwa do 31 marca br., odpowiada VMLY&R Polska.

Pozycjonując się jako ekspert od urządzania i organizacji przestrzeni, IKEA chce pokazać w wiosennej kampanii, że nie trzeba od razu przeprowadzać remontu czy gruntownych zmian, aby zyskać dodatkową przestrzeń. Można skorzystać z takich prostych i niedrogich produktów, “poskromicieli chaosu”, jak haczyk na drzwi, pojemnik na buty czy pojemnik na kable z pokrywką.

Inspiracją dla kampanii były ustalenia raportu IKEA “Życie w domu” (publikacja zapowiadana wkrótce), z którego wynika, że aż 79% Polek i Polaków regularnie doświadcza frustracji, m.in. z powodu bałaganu, brak przestrzeni do przechowywania oraz zbyt dużej ilości przedmiotów niemających swojego miejsca.

Ogólnopolska kampania wystartowała 9 stycznia i potrwa do końca marca br. Reklamy emitowane są w telewizji, radiu i internecie, w tym prowadzone są działania w serwisach VoD, audio i mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok), także w ramach współpracy z influencerami. Publikowane są treści na kanałach własnych marki, przygotowano też aktywacje dla członków programu w IKEA Family oraz promocję 10 rat 0% w styczniu i lutym.

Kampania obejmuje łącznie siedem spotów wideo (w formatach 54, 30, 2 x 15, 3 x 6 sekund). Za produkcję odpowiada Film Reaktor. Reżyserem spotów jest Michał Sabliński. Scenografią zajęły się Daria Dwornik i Aleksandra Żurawska we współpracy z Katarzyną Jaros-Puzio (projektantka oraz krajowa liderka ds. architektury wnętrz w IKEA Retail Polska). Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R Polska. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami lojalnościowymi – Loyalty Point.