Kraj

Warta będzie bronić pozycji

Ubezpieczyciel po długiej przerwie powraca z reklamą do mediów.

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji TUiR “Warta” po blisko półtorarocznej przerwie powraca z reklamą do mediów. W tym tygodniu ubezpieczyciel wystartuje z szeroko zakrojoną kampanią reklamową (obejmującą także telewizję) ubezpieczeń komunikacyjnych. Warta ma zaprezentować nową ofertę ubezpieczenia assistance komunikacyjnego.

Strategię i kreację kampanii Warty przygotowała agencja reklamowa G7, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom, który obronił ten budżet (całej grupy KBC, czyli także Kredyt Banku) w rozstrzygniętym w styczniu przetargu (patrz MMP24 z 18.01 br.).

W ubiegłym roku Warta nie przeprowadziła właściwie żadnej dużej kampanii reklamowej, ostatnią tak szeroką aktywność reklamową ubezpieczyciel zrealizował jesienią 2008 r. (patrz MMP24 z 02.10.2008 r.).

W 2008 r. Warta wydała na reklamy w mediach cennikowo blisko 10 mln zł (dane: Expert Monitor).

W połowie ub.r. Warta straciła na rzecz STU Ergo Hestia pozycję wicelidera w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (OC i AC). Według danych Komisji Nadzoru Finansowego towarzystwa ubezpieczeniowe z polis obowiązkowego OC zebrały 7,13 mld zł składek, o 2 proc. więcej niż w 2008 r., natomiast z dobrowolnych ubezpieczeń autocasco (AC) 4,88 mld zł, o 6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Największym ubezpieczycielem pozostaje PZU – które w ub.r. miało 40,17 proc. rynku (o 4,69 proc. mniej niż w 2008 r.). STU Ergo Hestia zwiększyła w ub.r. swoje udziały w rynku z 8,46 do 9,58 proc. Warta miała w ub.r. 8,42 proc. udziałów (wobec 8,45 proc. rok wcześniej).