Wartość rynku reklamy internetowej w Europie za 2014 r. wyniosła 30,7 mld euro, notując wzrost o 11,6 proc., wynika z raportu AdEx przygotowanego dla IAB Europe. To dwa razy więcej niż pięć lat temu. Wydatki per capita na reklamę online w Europie wyniosły 39,8 euro, na telewizję zaś – 43,2 euro.
Internet pozostaje drugim medium w Europie pod kątem wydatków reklamowych. Nadal najsilniejsza jest telewizja, w której wartość reklamy w zeszłym roku wyniosła 33,5 mld euro. Trzecie miejsce zajmuje prasa z wydatkami na poziomie 26,8 mld euro. Jak przewidują specjaliści z IHS, firmy zajmującej sie powyższymi wyliczeniami, w 2015 r. internet prześcignie telewizje pod względem inwestycji reklamowych.
Ponad połowę wydatków na reklamę internetową generują trzy największe rynki: Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Największe wzrosty zanotowały w zeszłym roku kolejno: Słowenia, Białoruś, Węgry, Rosja, Austria.
Raport AdEx zaprezentowano wczoraj w Berlinie podczas Interact Congress, którego patronem medialnym jest “MMP”.