Zagranica

Wavemaker zdobywa budżet mediowy Perrigo

Budżet wart 100 milionów dol. obejmuje wszystkie rynki europejskie, na których ta firma farmaceutyczna jest obecna oraz Australię.

Wavemaker (WPP) zdobył budżet, poprzednio należący do agencji Zenith Publicisu, w wyniku przetargu. Wzięły w nim udział wszystkie główne holdingi.

W ostatnich miesiącach Wavemaker zdobył kilka innych znaczących budżetów mediowych, w tym globalny firmy Axa, Huaweia na kilku rynkach, w tym chińskim, Pernod Ricard w Chinach, Eurostar w Europie, a także utrzymał obsługę marki Chevron w Ameryce Północnej i w regionie Azji i Pacyfiku.

Firma farmaceutyczna Perrigo została założona w 1887 r. w Allegan, w stanie Michigan, ale obecnie jest zarejestrowana – ze względów podatkowych – w Irlandii. Jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i w Tel Awiwie. W III kwartale br. miała przychody ze sprzedaży netto w kwocie 1,2 mld dol. (wzrost o 5 proc. rok do roku). Spółką zależną Perrigo jest przejęta w 2014 r. belgijska Omega Pharma, producent preparatów Coldrex i Niquitin. Inne znane marki należące do Perrero na rynku europejskim to m.in. Solpadeine, Xylorin i Lactacyd.