Kraj

Wawel na minusie

Słabsze obroty w pierwszym kwartale i wzrost kosztów marketingowych wyraźnie odcisnęły się na półrocznych wynikach spółki.

Spółka Wawel przedstawiła wyniki finansowe za I półrocze 2019 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 240 mln zł, co oznacza, że były o 4% niższe w tym samym okresie rok wcześniej. Wyraźnie niższe okazały się także zysk z działalności operacyjnej, który wyniósł 21,5 mln zł wobec 36,7 mln zł w I półroczu 2018 r., zysk brutto – w tym roku na poziomie 23,5 mln zł wobec 38 mln zł rok wcześniej oraz zysk netto – w wysokości 18,8 mln zł wobec 30,5 mln zł w poprzednim roku.

Na takie wyniki wpływ miały mieć słabe obroty w pierwszym kwartale (w drugim spółka zanotowała wzrost) oraz wzrost kosztów związany ze zwiększonymi  wydatkami w zakresie funkcjonowania pionu handlowego obsługującego wszystkie kanały dystrybucji oraz intensyfikacją działań marketingowych w praktycznie wszystkich istotnych kanałach komunikacji (kampanie reklamowe, eventy, PR). 

Na początku roku Wawel ruszył ze swoją największą kampanią w historii.