Agencja Telescope zainicjowała kampanię dotyczącą stwardnienia rozsianego.
Kampanię poprzedziły badania konsumencie dotyczące wiedzy nt. choroby (próba ogólnopolska) oraz ankieta i badanie fokusowe na chorych. Badania przeprowadził Dom Badawczy “Maison”.
Kampania adresowana jest do ludzi młodych, między 20. a 40. rokiem życia i ma na celu uświadomienie, że prawidłowe leczenie umożliwia normalne życie i funkcjonowanie. Kampania ma również zwrócić uwagę na kwestię refundacji leków na stwardnienie rozsiane. W większości krajów Unii Europejskiej leczenie ma zapewnionych tylko ok. 30 proc. chorych, bo tylko tylu spośród chorych nadaje się do leczenia – kiedy choroba jest jeszcze w fazie możliwej do zwalczenia. Aby stłumić chorobę w zalążku, chorym we wczesnej fazie należy podawać tzw. leki immunomodulujące (opóźniające rozwój choroby), ale większość leków z tej grupy znajduje się w fazie badań. Według wskazań medycznych leki powinny być podawane już przy pierwszych objawach choroby, jednak światowe standardy są dostępne dla chorych w Polsce w stopniu marginalnym. Organizatorzy kampanii mają nadzieję na wywołanie dyskusji na temat metod leczenia w Polsce.
W ramach kampanii powstają dwa spoty telewizyjno-kinowe, reżyserowane przez Tomka Goldbaum-Wlazińskiego, realizowane przez Mojo Films, w których występują kpt. Jacek Matysiak, chory na SM były pilot wojskowy, oraz studentka Ola Baranowska. Na potrzeby kampanii agencja zrealizuje również cztery rodzaje plakatów na billboardy i citylighty (AMS), spot radiowy, bannery, plakaty w kinach, informacje w autobusach i przestrzeń w prasie.
Do tej pory zakończono również przygotowania do sesji zdjęciowej do printów (outdoor) autorstwa Sunili Nair, w której występują Klara Naszarkowska, Zuzanna Konarska, Agnieszka Robakiewicz i Paweł Gąska. Wszystkie osoby biorące udział w kampanii z SM żyją od kilku lat.
Kampania startuje w połowie września i potrwa do końca listopada.