Kraj

Wedel startuje z nową platformą komunikacyjną

Producent czekolady żegna się z Wargorrem, stawia na historyczne korzenie marki.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FMGxsxkgfxGE%22%7D
Wedel, marka z portfolio Lotte Wedel, wystartowała z nową kampanią i platformą komunikacji opracowaną we współpracy z agencją PZL.
Lotte rozpoczęło współpracę z PZL na początku stycznia br. Bohaterami kampanii są chłopiec i zebra. Postaci inspirowane przedwojennym plakatem Leonetto Cappiello przemierzają współczesny świat w poszukiwaniu ludzi, którzy utracili dziecięcą radość, a receptą na jej odzyskanie są oferowane przez niecodzienny duet wedlowskie słodycze.
Kreacja nawiązuje do słynnego plakatu reklamowego, który powstał w 1926 r. na zlecenie Jana Wedla. Autorem grafiki był Leonetto Cappiello zwany ojcem współczesnej reklamy, twórca wielu kreacji, m.in. dla Cinzano. Rodzinna firma Wedla posługiwała się znakiem w materiałach reklamujących sklepy w kraju i na świecie (Paryż, Nowy Jork). Sylwetka chłopca na zebrze do dziś jest obecna w formie neonu na dachu zabytkowej kamienicy przy ulicy Szpitalnej w Warszawie, w której znajduje się najstarsza Pijalnia Czekolady E.Wedel.
Neon przy Szpitalnej to niejedyna reklama świetlna, z której E.Wedel słynie w naszym kraju. Chcąc powrócić do swojego dziedzictwa, firma nawiązała współpracę z Muzeum Neonów. W najbliższym czasie planowana jest renowacja neonu z chłopcem na zebrze, a także umieszczenie podobnego neonu na dachu fabryki na warszawskiej Pradze.
Kampania rozpoczęła się wczoraj, w Międzynarodowy Dzień Czekolady. W ramach działań launchujących nową platformę komunikacyjną jest prowadzona kampania telewizyjna o szerokim zasięgu. W głównych kanałach ogólnopolskich i stacjach niszowych pojawił się nowy spot marki.
W ramach działań wprowadzających nową platformę komunikacyjną przewidziana jest kampania uwzględniająca rozbudowany media mix. Kampania będzie widoczna w telewizji, radio i prasie. Chłopca na zebrze zobaczymy także na nośnikach OOH, w social mediach i punktach sprzedaży.
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fhxycw69uaNU%22%7D
Wcześniej, bo już w drugiej połowie sierpnia, rozpoczęły się działania w digitalu. Aktywności są oparte na interaktywnych i angażujących formatach, tj. pre-roll, display. Powstała strona internetowa, na której znajdują się podstawowe informacje o historii tej kreacji.
Agencja PZL odpowiada za wypracowanie strategii komunikacji, kreację nowej platformy oraz realizację reklam ATL. Jednocześnie PZL odpowiada za nadzór kreatywno‑strategiczny nad działaniami pozostałych agencji w ramach tworzonej platformy. Zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD. Działania PR realizuje 24/7Communication, natomiast kampanię w internecie prowadzi agencja J.
Przy realizacji spotów reklamowych agencję PZL wsparło produkcyjnie studio Oto Film. Stworzeniem zebry i efektów specjalnych zajęło się studio postprodukcyjne Human Ark, a udźwiękowieniem studio Halo Productions.