Kraj

Wedel włącza tryb świąteczny

Marka z portfolio Lotte Wedel rozpoczęła komunikację związaną ze świętami.

Wedel włącza tryb świąteczny
Wystartowała wielokanałowa kampania kampania marki Wedel z portfolio Lotte Wedel. Marka podkreśla rodzinną bliskość pokoleń przy stole, a komunikat kampanii poprzedziła wcześniejszymi badaniami przeprowadzonymi na Mazowszu.
Przed świętami marka istotnie powiększyła również portfolio nowych produktów. Wśród nich znajdują się m.in. waniliowo-cynamonowe Ptasie Mleczko, specjalne Czeko-tubki, czekolady w małych formatach, dwa nowe smaki dużych czekolad – Orange Brownie i Korzenna, a także okolicznościowe praliny czy Baryłki napełniane alkoholem i polskimi nalewkami. Marka robi również ukłon w stronę najmłodszych – oferuje m.in. blaszane pudełka z ofertą prezentową i specjalnie opakowane Czeko-tubki, do których dodawane są opaski z rogami renifera. 
W tym roku Wedel w ramach współpracy z projektem Zimowy Narodowy otworzy swoją 120-metrową przestrzeń, w której będzie można zjeść coś słodkiego i rozgrzać się dzięki gorącej czekoladzie Wedla.

W badaniu, które marka przeprowadziła na potrzeby kampanii, zaznaczają się różnice pokoleniowe dotyczące świątecznych tradycji. Głównymi punktami zapalnymi, które zaburzają atmosferę świąteczną, są kwestie przygotowań, wymuszone życzenia i “jakość” prowadzonych przy stole rozmów, jak również korzystanie z telefonów komórkowych w trakcie wigilijnej wieczerzy. Starsze pokolenia (41% rodziców i 51% dziadków) życzyłyby sobie większego zaangażowania Zetek (urodzeni po 1990 r.) w przygotowania, najmłodsi z kolei skarżą się na słabą organizację tego procesu. Wszyscy wskazują, że korzystanie ze smartfonów powoduje niesnaski. Dla najstarszych jest to naruszenie sacrum (27%), rodzice używają telefonów głównie w celu wymiany życzeń
z osobami nieobecnymi oraz do robienia rodzinnych zdjęć, mając jednocześnie za złe korzystanie z nowych technologii przez ich dzieci. Co ciekawe, najmłodsze pokolenia “uciekają” do wirtualnego świata od rozmów przy stole, które nie spełniają ich oczekiwań (dla 33% Zetek telefon to antidotum na nudę), a wymuszone życzenia przy opłatku są dla nich największą barierą udanej Wigilii (37% uznaje to za problem, a dla 23% to najważniejszy problem). Pomimo różnic w postrzeganiu świąt oraz symboli i tradycji bożonarodzeniowych w każdym pokoleniu na pierwszy plan wysuwa się potrzeba bliskości i kontaktu z rodziną. Wszystkie grupy uznają, że obecność kompletu najbliższych przy wigilijnym stole jest podstawowym warunkiem udanych świąt (65%). Zgadzają się również co do tego, że dobra atmosfera w Wigilię i spotkanie z rodziną są ważniejsze od tradycji i świątecznych przygotowań (80%; najstarsi – 86%).

W ramach działań promocyjnych marka wystartowała już ze spotem telewizyjnym, za którego realizację odpowiada agencja PZL, a który będzie emitowany w mediach ogólnopolskich. Marka planuje też kampanię digitalową, którą koordynuje agencja Golden Submarine. Za zakup mediów odpowiada domem mediowy Zenith, a działania z zakresu influencer marketingu marka powierzyła agencji Zenith. Kampanię wspiera także komunikacją PR, którą realizuje agencja Walk PR.