Pod hasłem “Miłość nie cukierki” rusza 12. edycja Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który pokaże, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to zastępczej. Patronem głównym tej edycji konkursu jest Towarzystwo “Nasz Dom”.
– W ramach naszego konkursu zajmujemy się ważnymi, aktualnymi problemami społecznymi. Tym razem chcielibyśmy przyczynić się do wypromowania idei rodzicielstwa zastępczego – mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS. – Zamiast tworzyć miejsca w domach dziecka, należy przede wszystkim pomagać rodzinom. Dla dzieci z rodzin, które nie radzą sobie mimo intensywnej pomocy, należy tworzyć miejsca w dobrze przygotowanych rodzinach zastępczych – nagłośnieniu takiego podejścia poświęcony jest właśnie nasz konkurs – dodaje Augustyniak.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 21 listopada br., przesyłając je do audytora konkursu, firmy KPMG Audyt.
Wyboru laureatów dokona jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS, Andrzej Budek, artysta grafik, Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, Małgorzata Foremniak, aktorka, ambasadorka dobrej woli UNICEF, Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, Jakub Jezierski, artysta grafik, Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie, Marek Michalak, rzecznik praw dziecka, Piotr Pacewicz, publicysta “Gazety Wyborczej”, i Tomasz Polkowski, przewodniczący zarządu Towarzystwa “Nasz Dom”.
Wyniki głosowania jury zostaną ogłoszone przed 6 grudnia br.