Kraj

Według AMS miłość to nie cukierki

Firma reklamy zewnętrznej, należąca do Agory SA, rusza z 12. edycją Galerii Plakatu.

Pod hasłem “Miłość nie cukierki” rusza 12. edycja Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który pokaże, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to zastępczej. Patronem głównym tej edycji konkursu jest Towarzystwo “Nasz Dom”.

– W ramach naszego konkursu zajmujemy się ważnymi, aktualnymi problemami społecznymi. Tym razem chcielibyśmy przyczynić się do wypromowania idei rodzicielstwa zastępczego – mówi Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS. – Zamiast tworzyć miejsca w domach dziecka, należy przede wszystkim pomagać rodzinom. Dla dzieci z rodzin, które nie radzą sobie mimo intensywnej pomocy, należy tworzyć miejsca w dobrze przygotowanych rodzinach zastępczych – nagłośnieniu takiego podejścia poświęcony jest właśnie nasz konkurs – dodaje Augustyniak.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 21 listopada br., przesyłając je do audytora konkursu, firmy KPMG Audyt.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS, Andrzej Budek, artysta grafik, Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, Małgorzata Foremniak, aktorka, ambasadorka dobrej woli UNICEF, Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, Jakub Jezierski, artysta grafik, Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie, Marek Michalak, rzecznik praw dziecka, Piotr Pacewicz, publicysta “Gazety Wyborczej”, i Tomasz Polkowski, przewodniczący zarządu Towarzystwa “Nasz Dom”.

Wyniki głosowania jury zostaną ogłoszone przed 6 grudnia br.