Kraj

Według KER producent zabawek Epee nakłaniał do przemocy

Przedmiotem skargi złożonej do Komisji Etyki Reklamy była reklama telewizyjna zabawek z serii Brzydal z Epee.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F-nJR0Wtq6j0%3Fhl%3Dpl_PL%26version%3D3%26rel%3D0%22%7D
Zdaniem Zespołu Orzekającego Komisji Etyki Reklamy (KER)  reklama zabawek marki Epee “promuje agresywne zachowania i zachęca dzieci do aktów przemocy, co może zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi”.

W treści skargi czytamy: “To wręcz oburzające, aby w reklamie nakłaniać dzieci do przemocy względem innych. Właśnie takie zachowania promuje ta zabawka. Przekaz reklamy jest jednoznaczny – przemoc to świetna zabawa”.