Kraj

Według Tyborowicza z TVN-u idzie ożywienie reklamowe

Zdaniem członka zarządu TVN ds. sprzedaży w 2014 r. rynek reklamowy powinien osiągnąć jednocyfrowe tempo wzrostu.

Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN odpowiedzialny za sprzedaż, w wypowiedzi dla PAP stwierdził, że widoczne są symptomy ożywienia na rynku reklamy: – Oczywiście dużo może się jeszcze zdarzyć, ale nie widać już na rynku złego sentymentu, który był obecny o tej samej porze w ubiegłym roku.

Jego zdaniem rynek w czwartym kwartale powinien być wyraźnie lepszy niż w pierwszej połowie bieżącego roku, natomiast w przyszłym roku może wzrosnąć w tempie jednocyfrowym. – Skalę tego wzrostu trudno jednak w tej chwili oszacować – powiedział PAP Tyborowicz.

Ten rok rynek reklamy – według Tyborowicza – zamknie jednocyfrowym spadkiem wartości.

Według wyliczeń domu mediowego Starlink – po I połowie br. rynek reklamowy zmalał o 6,6 proc. (co przekłada się na ubytek 248 mln zł netto). W pierwszej połowie roku 2013 telewizja straciła 6,5 proc. przychodów, przede wszystkim z powodu znacznego ograniczenia wydatków przez firmy telekomunikacyjne, producentów artykułów higienicznych i do pielęgnacji oraz firm motoryzacyjnych.