Kraj

Weltbild po raz pierwszy będzie prowadzić działania wizerunkowe

Po procesie reorganizacji struktur firma szykuje się do działań promocyjnych marki Weltbild.pl.

Jedna z największych firm wysyłkowych Weltbild Polska planuje na drugą połowę tego roku zwiększone inwestycje w działania promocyjne marki Weltbild.pl. Jak mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu tej spółki, tegoroczny budżet przeznaczony na działania wizerunkowe będzie kilkakrotnie wyższy niż rok wcześniej i będą to pierwsze działania wizerunkowe tej firmy. Dokładnej wartości nie podał. Wśród działań, jakie firma zamierza prowadzić, będzie np. product placement oraz PR. Weltbild prawdopodobnie przygotuje kampanię własnymi siłami, przy wsparciu firmy konsultingowej.

Obecnie firma jest w trakcie kończenia procesu reorganizacji swoich struktur, która przede wszystkim miała zniwelować duplikację struktur w poszczególnych działach oraz zintegrować oferty różnych kanałów dystrybucji. Przypomnijmy, że Weltbild prowadzi sprzedaż za pośrednictwem: katalogu (którego łączny nakład wynosi pomiędzy 600 a 700 tys. egz.), online oraz poprzez księgarnie (ponad 35 punktów). Jak mówi Wojciechowski, w tym roku firma zamierza mocno skupić się na klientach dokonujących zakupów online, ponieważ ich lojalność najtrudniej jest podtrzymać, ale z drugiej strony dają także największe możliwości personalizacji oferty. Firma zamierza także mocno rozwijać swoją pozaksiążkową ofertę. Przypomnijmy, że Weltbild jest także wydawcą książek, które publikowane są pod marką Świata Książek. Jak zapewnia Anita Musioł, dyrektor wydawniczy i programowy książek, choć w ub.r. segment książek zmniejszył się o ok. 8 proc., to Świat Książki jako jedno z nielicznych wydawnictw nie odnotowało spadku. Przyczyniło się do tego m.in. wsparcie sieci sprzedaży detalicznej wynikające z połączenia firm – Weltbild i Świat Książki. Obecnie, w zależności od miesiąca, ok. 30-40 proc. zamówień w firmie generowanych jest za pośrednictwem katalogu, a reszta przez internet i księgarnie. Średnia wartość zamówienia wynosi powyżej 100 zł.