Zagranica

Wielka przyszłość produktów hybrydowych

Pojawia się co raz więcej zaskakujących produktów, których nie sposób przyporządkować do konkretnego segmentu rynku. Zdaniem Iana Hare'a, analityka trendów z firmy doradczej Mintel, tzw. kategoria rozmycia może otworzyć przed producentami wiele możliwości.

Wielka przyszłość produktów hybrydowych
Ian Hare wskazuje na cały szereg bardzo dziwnych produktów, hybryd dwóch lub więcej kategorii, które mają szansę zmienić obraz rynku. Bez wątpienia należy do nich pizzaburger od Dr.Oetkera (cheesburger z pizzą zapiekany jak callzone). Jeszcze większym zaskoczeniem jest wyrób włoskiej frmy Hasta La Pizza, która oferuje mrożone przekąski w formie pizzy na patyku. Produkt do złudzenia przypomina lody, a jego nabywca może go sobie podgrzać w mikrofalówce, opiekaczu do grzanek lub kładąc na zwykłym grzejniku. Sporo “rozmytych” kategorii pojawia się na rynku napojów. W marcu Nestle Waters zaprezentował w Stanach Zjednoczonych Sweat Leaf Cofee Tea Blend – bezalkoholowy drink RTD na bazie kawy i herbaty. Zdaniem Hare’a tego typu produkt z całą pewnością przyciągnie uwagę konsumentów, o co w najbardziej konkurencyjnych segmentach jest wyjątkowo trudno. Według niego dzięki temu nowemu trendowi nieistotne stają się dotychczasowe podziały, np. na smaki pikante i łagodne, słodki i gorzki czy alkoholowy i bezalkoholowy.  Przejawem tego rozmycia jest także pojawienie się na amerykański rynku Frozen Pints – lodów sporządzonych z piwa (3,2 proc.) w rozmaitych smakowych odmianach, np. miodowe, dyniowe.