Kraj

Wirtualna Polska miała udaną połowę roku

Przychody i zyski w górę w dwucyfrowym tempie. Według prezesa to efekt m.in. rozdziału zarządzania częścią mediową i e-commercową.

Wirtualna Polska miała udaną połowę roku
Wirtualna Polska Holding, właściciel portalu, kanału telewizyjnego oraz szeregu serwisów e-commerce, pierwszą połowę br. może zaliczyć do bardzo udanych.

Przychody grupy wzrosły w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 r. o 16,6 proc. Łącznie grupa uzyskała 250,05 mln zł. Portal i działalność e-commerce przyniosły 97 proc. z nich, ale warty odnotowania jest ponad 2,5-krotny wzrost wpływów reklamowych kanału telewizji WP – z 2,45 do 6,9 mln zł.
Biznes telewizyjny wciąż obciąża wyniki grupy (4,4 mln zł na minusie EBITDA po pierwszej połowie), ale w mniejszym stopniu niż dotychczas (w pierwszej połowie ub.r. było 7,8 mln zł na minusie).

Łącznie EBITDA spółki po pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła 73 mln zł (wzrost o 31 proc. r./r.), a zysk netto – 27,7 mln zł (wzrost o 65 proc. r./r.).

– Za nami I kwartał od rozdzielenia zarządzania działalnością mediową i e-commercową. Wyniki potwierdzają, że dokonane zmiany były właściwe. Joanna Pawlak i Grzegorz Kruk dobrze odnaleźli się w nowych rolach – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.

W marcu br. Joanna Pawlak awansowała na stanowisko wiceprezesa WP Holding SA odpowiedzialnego za media (prezesa spółki WP Media SA, której właścicielem jest WP Holding SA), a Grzegorz Kruk na stanowisko wiceprezesa WP Holding SA odpowiedzialnego za spółki e-commerce.

WP liczy na dalszą poprawę przychodów reklamowych. – Skończył się okres dynamicznych wzrostów liczby użytkowników Google i Facebook w Polsce. Będzie to oznaczało mniejszą dynamikę wzrostu przychodów tych platform w przyszłości – uważa Świderski. Portal WP chwali się, że wskaźnik tzw. widzialności reklam (viewability) w lipcu 2018 r. wyniósł aż 93 proc. Wirtualna Polska w styczniu 2018 r. jako pierwsza na rynku zastąpiła standardowe rozliczenia CPM rozliczaniem jedynie za widziane odsłony vCPM (cost per viewed mille), standardu promowanego przez IAB Polska.