Kraj

Top news

Wirtualna Polska z 210 mln zł zysku netto za ostatni rok

Wirtualna Polska intensywnie rozwija również działalność brokerską na rynku reklamowym, w ramach platformy WPartner.

Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding

W całym pierwszym półroczu br. skorygowana EBITDA wyniosła ponad 165 mln zł, a przychody blisko 480 mln zł (wzrost o 21%).
Drugi kwartał, jak i całe pierwsze półrocze 2022, utrzymują trend wzrostowy w wynikach Wirtualnej Polski Holding. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i TV w drugim kwartale br. wyniosły 267 mln zł, zysk netto 47,5 mln zł, a skorygowana EBITDA – 93 mln zł (wzrost o 21 %). Pierwsze półrocze 2022 r. spółka zamknęła zyskiem netto wynoszącym prawie 93 mln zł, wyższym o niemal jedną trzecią w porównaniu z 2021 r. Zysk netto za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 210 mln zł – jest on najwyższy w historii spółki.


– W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowe wzrosty. Cieszą nas również wyniki w obszarze turystyki, zarówno zagranicznej, jak i krajowej, które po pandemii niemal się podwoiły – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.


Nową i wciąż rozwijaną brokerską usługą reklamową jest WPartner – platforma SSP (Supply-Side Platform), powalająca innym wydawcom na monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki autorskiej technologii WP opartej o model programmatic oraz popytowi ze spółek e-commerce będących klientami WP. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Pierwsze półroczne zamknęło się niemal trzykrotnym wzrostem przychodów WPartner w porównaniu z 2021 r.