Kraj

Wojas wskrzesza markę butów Relax

To już kolejne podejście firmy obuwniczej do wskrzeszenia kultowej marki rodem z PRL-u. Czy tym razem na sentymencie do minionej epoki uda się zarobić?


Firma obuwnicza Wojas z Nowego Targu, która sprzedaje buty w 150 sklepach w kraju, po raz kolejny próbuje przywrócić do życia markę butów zimowych Relax.

%7B%22guid%22%3A%22buty-relax-by-wojas1380108612%22%2C%20%22name%22%3A%22Buty%20Relax%20by%20Wojas%22%7D
Dobrze pamiętają ją dzisiejsi trzydziestoparo-, czterdziestolatkowie. W czasach PRL-u chodziło w nich pół Polski.

Wojas chce ten sentyment wykorzystać. To już jednak drugie podejście firmy z Nowego Targu do reaktywacji tej marki. Poprzednie, dwa lata temu, było nieudane. Tym razem producent powraca do ”historycznego” logotypu. Buty, jak zapewnia producent, wykonane są z najwyższej jakości materiałów, mają wyróżniać się właśnie oldschoolowym stylem. Będą dostępne w dziesięciu kolorach w cenie 399 zł.

Przy opracowywaniu założeń dotyczących wizerunku marki i jej nowego pozycjonowania firma Wojas współpracowała z agencją NeumannBrown, założoną przez Dominika Dolińskiego i Dariusza Gałęzewskiego. Agencja odpowiada także za całokształt komunikacji marki. Oprócz materiałów POS, które wraz z kolekcją butów trafią niebawem do sklepów Wojasa, marka ma być promowana silnie w internecie (media społecznościowe, blogi, strony poświęcone modzie, konkursy etc.).

To właśnie założyciele NeumannBrown zwrócili się w ub.r. do prezesa Wiesława Wojasa z propozycją i koncepcją relaunchu marki Relax, a ten je zaakceptował.

– Jesteśmy przekonani, że ta kultowa marka ma olbrzymi potencjał. Nie mogę zdradzać szczegółów, ale rozmawiamy z kilkoma innymi sieciami sklepów obuwniczych i możliwe, że Relaksy pojawią się także poza salonami Wojasa – zdradza Doliński.

W odróżnieniu od poprzedniej wersji sprzed dwóch lat nowe Relaksy nie są już sygnowane marką Wojas.