Dziennikarz i prezenter radiowy i telewizyjny Wojciech Mann oraz Jan-Rapowanie – raper młodego pokolenia – wystąpili razem w nowej kampanii sieci McDonald’s. Para rozmawia w serii spotkań w YouTube o języku, którym można wyrażać kulinarne (i nie tylko) uniesienia.
Trzyodcinkowa seria wzorowana jest na legendarnych spotkaniach z historii telewizji. W kulturalnej rozmowie, w kameralnym studiu spierają się zarówno o “młodzieżowe” słowa, jak i użyteczność metafor.
Pretekstem do międzypokoleniowego spotkania są zmiany w sposobie przygotowania klasycznych burgerów McDonald’s. Wiosną tego roku produkty marki, m.in. BigMac, McRoyal, Cheeseburger, Hamburger, WieśMac i McDouble, przeszły serię drobnych zmian, które mają wpłynąć na poprawę smaku produktów z menu oraz zwiększenie soczystości mięsa.
Serii odcinków z Wojciechem Mannem i Jan-Rapowanie towarzyszy szeroko zakrojona aktywacja użytkowników sieci, którzy sami mogą tworzyć epitety, porównania i metafory na temat Big Maca, WieśMaca, McRoyala czy Cheeseburgera. Najciekawsza propozycja, wybrana spośród zgłoszeń wpisywanych na stronie i poprzez interaktywne bannery, trafi w sierpniu na mural w samym centrum Warszawy.
w mediach tradycyjnych, w tym telewizji, oraz w digitalu (na VoD, YouTube, Spotify oraz Filmweb). Obejmuje również kanały własne marki oraz wsparcie PR.
Koncept kreatywny stworzyła i zrealizowała agencja DDB. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy OMD, kampanię PR przeprowadziła agencja 24/7Communication, zaś działania w social media McDonald’s Polska prowadzi Isobar Polska.