Kraj

Wołowina ma wrócić do łask

"Weź się za wołowinę" to konkurs adresowany zarówno do szefów kuchni, restauratorów, jak i konsumentów.

Wystartował ogólnopolski konkurs kierowany do restauratorów, szefów kuchni oraz konsumentów. Działania mają na celu zwiększenie spożycia polskiej wołowiny na rodzimym rynku. Ma się odbywać dzięki akcjom edukacyjnym na temat jakości mięsa, ras hodowlanych w Polsce, ich charakterystyki, walorów smakowych oraz wykorzystania. Kampania finansowana jest z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Projekt kierowany jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, w wieku 25+, interesujących się kuchnią, przygotowujących posiłki w domu, bywających w restauracjach, ale i do kobiet powyżej 30. roku życia, które szukają inspiracji, nowych smaków, często oszczędności w codziennym gotowaniu.

Kampanię wspierają rozpoznawalni szefowie kuchni: Adam Chrząstowski – współwłaściciel krakowskiego steakhouse’a Ed Red, i Darek Kuźniak – finalista programu “Top Chef” i sous chef Wojciecha Modesta Amaro w “Hells’ Kitchen”. Szefowie będą sprawować merytoryczny patronat nad kampanią.
W ramach działań organizator proponuje również konkurs, który będzie trwał sześć miesięcy. Warunkiem uczestnictwa jest zamieszczenie na dedykowanej projektowi stronie co najmniej dwóch potraw przygotowanych na bazie polskiej wołowiny. Dań konsumenci będą mogli skosztować w danej restauracji i ocenić również za pośrednictwem strony WWW kampanii. Organizator zapewnia, że każda z restauracji biorąca udział w konkursie będzie wspierana narzędziowo i komunikacyjnie. Otrzyma pakiet materiałów POS, możliwość promowania w mediach ogólnopolskich oraz zniżkę na zakup mięsa wołowego u wybranych producentów. Sami konsumenci, w odrębnej rywalizacji, będą mogli również zmierzyć się z szefami, proponując swoje przepisy.

Biorące udział w projekcie sieci handlowe – punkty sprzedaży, zostaną oznaczone logo kampanii.

Za prowadzenie strony internetowej i komunikację w Facebooku, a także przygotowanie materiałów POS odpowiada agencja Adcomms. Za działania o charakterze PR odpowiada agencja Nevada & Bloom.