Kraj

WP chce być większa

Portal Wirtualna Polska spodziewa się wzrostu przychodów w tym roku. Cały rynek reklam ma się zwiększyć o 10 proc.

Wirtualna Polska spodziewa się wzrostu przychodów w tym roku. Portal będzie rozwijał m.in. ofertę e-mailingową, produkty premium, reklamę mobilną i wideo.
– W pierwszych miesiącach 2010 roku nasze przychody są na tyle wysokie, że możemy z pewnym optymizmem patrzeć na cały br. Pierwsze ożywienie rynku zauważyliśmy już w IV kwartale 2009 roku. Kilku dużych klientów “obudziło się z kryzysowego snu” i nasze przychody były wyższe od zakładanych we wczesnojesiennych prognozach. Ten trend został zachowany w I kwartale 2010, co pozwala nam z optymizmem myśleć o reszcie roku. Nie jest to hurraoptymizm z kilkudziesięcioprocentowymi wzrostami, ale rynek powinien stabilnie wzrastać w następnych miesiącach – powiedział nam Arkadiusz Stępkowski, kierownik biura reklamy WP. Szacuje, że cały rynek reklamy internetowej powinien w tym roku wzrosnąć o ok. 10 proc.
W tym roku portal będzie rozwijał sztandarowe produkty, takie jak e-mailing, produkty premium (m.in. pakiet reklamowy WPPremium, oferty “dniówki”), akcje specjalne “szyte na miarę” czy ofertę mobilną.
Przedstawiciele portalu podkreślają, że po kryzysowym roku 2009 klienci znowu większą wagę przykładają do jakości. – Owszem, dalej cenią sobie produkty z segmentu low cost, ale uzupełniają je ofertą droższą, a przy tym ciekawszą – mówi Arkadiusz Stępkowski.
WP stawia ponadto na rozwój produktów, które mogą w tym roku zaskoczyć, takie jak reklama wideo czy pakiety zasięgowe łączone z różnymi modelami targetowania (behawioralne, demograficzne, geograficzne).
– Widzimy wzrost zainteresowania reklamą wideo. Jeszcze w tym miesiącu planujemy wdrożenie nowych, bardzo ciekawych rozwiązań, również technologicznych, związanych z tą formą reklamy – zapowiada Stępkowski.
Oprócz reklamy wideo przedstawiciele portalu największy potencjał widzą też m.in. w ofercie digital signage (WP sprzedaje nośniki digital signage w ramach sieci reklamowej AdTotal) i WOMM.
W 2008 roku Wirtualna Polska miała 150,8 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł 15,1 mln zł (źródło: KRS).