Wirtualna Polska zreorganizowała swoją działalność e-commerce. Pod adresem www.zakupy.wp.pl uruchomiony został nowy serwis, w skład którego wchodzą wszelkie projekty e-commerce portalu, wcześniej będące wydzielonymi serwisami (Aukcje, Pasaż Handlowy, Ogłoszenia, rezerwacje biletów, Pasaż Finansowy, Sklep WP). “Ta integracja wszystkich działań e-commerce ma usprawnić nasze działania i ułatwić internautom decyzje zakupowe. Chcemy potencjalnego klienta jak najdłużej zatrzymać w serwisie e-commercowym i dać mu narzędzia, które sprawią, że dokona transakcji” – mówi Agnieszka Szwaj, kierownik zespołu komunikacji WP. Jej zdaniem wprowadzone zmiany już dają pozytywne rezultaty w postaci zwiększonego ruchu w serwisie e-commerce. Nowy serwis Zakupy promowany jest wewnętrzną kampanią w portalu (bannery i e-mailing). Wkrótce ma też otrzymać wsparcie w postaci kampanii prasowej (prasa biznesowa i komputerowa). Kampania przygotowywana jest własnymi siłami portalu. Jak zdradza Szwaj, planowana na przyszły rok strategia marketingowa dla projektów e-commerce portalu zakłada nasilenie działań promocyjnych oraz wybranie agencji reklamowej i domu mediowego do stałej współpracy przy obsłudze kampanii reklamujących te produkty. W innych obszarach działań reklamowych portal współpracuje z agencją PZL i domem mediowym MediaCom Warszawa. Przychody Wirtualnej Polski z e-commerce w pierwszych trzech kwartałach br. wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego pięciokrotnie (dane WP), Szwaj nie ujawnia jednak, jaka część całkowitych przychodów portalu pochodzi z tych działań. (MG)