Zagranica

WPP większościowym udziałowcem w F.biz

Holding zainwestował w brazylijską agencję interaktywną.

WPP, międzynarodowy holding reklamowy, kupił 70 proc. udziałów w niezależnej brazylijskiej agencji interaktywnej F.biz. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały podane, ujawniono jedynie, że grupa może nabyć także pozostałe 30 proc. Inwestycja ta to element strategii ekspansji WPP na rynkach wschodzących i rozszerzania oferty usług digital.

F.biz będzie nadal działać jako niezależna firma w ramach WPP Digital.

F.biz istnieje od 1999 r., zatrudnia 200 osób, ma siedzibę w Sao Paulo i jest jedną z największych agencji interaktywnych w Brazylii. Główni klienci firmy to: Unilever, Campari, telekomunikacyjna spółka Vivo i Net Shoes zajmująca się internetowym handlem obuwiem sportowym.

Brazylia jest obecnie ósmym największym rynkiem dla WPP, który zatrudnia tam ponad 4,5 tys. osób.

(na podst. www.brandrepublic.com)