Kraj

"Wściekłe ptaki" inspiracją T-Mobile

Operator szykuje kampanię na motywach niezwykle popularnej gry "Angry Birds".

Po dwóch pierwszych spotach kampanii rebrandingowej marki Era na T-Mobile, w których wystąpił aktor Jan Nowicki, Polska Telefonia Cyfrowa, operator tej sieci komórkowej, nie zamierza już więcej go wykorzystywać w reklamach. Ani jego, ani żadnego innego celebryty – przynajmniej w dającej się przewidzieć przyszłości.

– Rola celebrytów zwykle ogranicza się do zwiększenia zauważalności reklam i podkreślenia konkretnych elementów wizerunku lub osobowości marki, co szczególnie ważne jest na wczesnym etapie budowania marki, ale przy wykorzystaniu w dłuższym okresie może wypaczyć lub nawet przyćmić obraz marki w oczach klientów – tłumaczy Paweł Szarkowski, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej PTC.

Zamiast tego operator przygotował nową kampanię reklamową opartą na motywach niezwykle obecnie popularnej gry “Angry Birds” (“Wściekłe ptaki”).

Ta zręcznościówka, wypuszczona przez Rovio Mobile, bije istne rekordy popularności. Od czasu premiery jej pierwszej części w grudniu 2009 r. wraz z kolejnymi częściami pobrano ją na świecie ponad 300 mln razy. Rovio nie ukrywa, że celuje w okrągły miliard, zwłaszcza że wściekłe ptaszyska zaczynają robić furorę w Chinach.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fud8gsorKuE8%22%7D
T-Mobile reklamuje za ich pomocą nie tylko swoje usługi, ale także urządzenia, takie jak smarftony, netbooki i tablety.

W materiałach promocyjnych T-Mobile można wyczytać, że “ludzie w różnym wieku w 79 krajach spędzają na zabawie z nimi prawie 200 mln minut dziennie” i że dzięki temu stała się ona najlepiej sprzedającą się grą w historii wszystkich platform komórkowych, a najnowsza wersja, która pojawiła się w marcu tego roku, ustanowiła rekord – 10 mln pobrań w ciągu 10 dni.

Kampania obejmuje telewizję, prasę, radio, internet (social media), a także działania ambientowe. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Saatchi & Saatchi, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.