Zagranica

Reklama

Media

Wydatki na reklamę w mediach społecznościowych mogą przekroczyć 300 mld dol.

Na poziomie globalnym Stany Zjednoczone i Chiny prowadzą w wydatkach na reklamę w mediach społecznościowych. W przyszłym roku nastąpi split, Chiny wyprzedzą USA.

Według danych przedstawionych przez AugustaFreePress.com globalne wydatki na reklamy w mediach społecznościowych mają przeskoczyć ponad 300 mld dol. do 2024 r., co oznacza wzrost o 33% w ciągu dwóch lat.

Według badania Statista w latach 2019-2020 przychody z reklam społecznościowych skoczyły o 35%, do 130 mld dol. na całym świecie. W 2021 r. liczba ta wyniosła już 183,5 mld dol., do końca 2022 r. wydatki na reklamę społecznościową mają wzrosnąć o kolejne 42 mld dol., do 226 mld dol. na całym świecie.

Statystyki pokazują, że firmy nadal będą zwiększać swoje budżety reklamowe w mediach społecznościowych, napędzając prawie 77 mld dol. wzrostu przychodów w ciągu najbliższych dwóch lat. Do 2025 r. reklamy w mediach społecznościowych wygenerują globalnie 332 mld dol. przychodów.

Badanie Statista ujawniło również, że średnie wydatki na użytkownika mają wzrosnąć o 23% w ciągu najbliższych dwóch lat, z 44,2 dol. do 54,7 dol. Ponadto reklamy mobilne będą stanowić 83% całkowitych przychodów, w porównaniu z 82% w tym roku.

Na poziomie globalnym Stany Zjednoczone i Chiny prowadzą w wydatkach na reklamę w mediach społecznościowych. Statystyki pokazują, że USA będzie generować 80,6 mld dol. lub jedną trzecią wszystkich wydatków na reklamę w tym roku, a Chiny 79,7 mld dol.

Statista przewiduje jednak, że Chiny wyprzedzą USA i staną się wiodącym rynkiem reklamowym mediów społecznościowych w przyszłym roku, z całkowitymi wydatkami na reklamę w wysokości 96 mld dol. Do 2024 r. liczba ta wzrosnąć do 110 mld dol., w porównaniu ze 105 mld dol. w USA.