Na pierwszym miejscu w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za I kwartał br. znalazł się spot marki Lubella “Koko Jambo”, za który od strony kreatywnej odpowiada agencja kreatywna Feeders, a za planowanie i zakup mediów Starcom.
Na drugim miejscu uplasował się spot reklamujący loterię Biedronki (“Wygraj pół miliona”). Media zostały zakupione przez Wavemakera, a stroną kreatywną projektu zajęła się agencja Duda Polska. Podium zamyka Play z reklamą Play na Kartę z udziałem Vito Bambino (agencja kreatywna – Grandes Kochonos, planowanie i zakup mediów – MediaCom).
Czwartą pozycję w kwartalnym zestawieniu zajęła nowa reklama McDonald’s “Maestro. Powiedz: cheeeddar!” z udziałem Borysa Szyca i Michała Żebrowskiego (DDB Warszawa i OMD), a piątą spot Pracuj.pl (Brasil i K2 Precise).
YouTube Ads Leaderboard to kwartalne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany na podstawie algorytmu uwzględniającego parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.