Wirtualny operator komórkowy Mobile Vikings, działający w Polsce od 2013 r., realizuje projekt reklamowy pt. ”Vikingowie Internetu”, do którego zaangażował twórców popularnych kanałów o grach komputerowych w YouTube: ReZigiusza, Masterczułka i MultiGameplayGuya. Kampania powstała we współpracy z agencją GetHero.
– To pierwsza na taką skalę kampania, w której znani internetowi twórcy wcielają się w jakąś rolę, w tym przypadku w Vikingów, brand heroes naszej marki – mówi Bartek Grabowski, head of new business w Mobile Vikings Polska.
W ramach kampanii w Facebooku powstał fanpage liczący obecnie już blisko 30 tys. fanów oraz zrealizowano cykl filmów pt. “Saga Rodu Vikingów” opowiadających o losach rodziny Vikingów: ojca Larsa i jego dwóch synów – Olafa (ReZigiusz) i Melvina (MultiGameplayGuy). Powstała również dedykowana strona akcji VikingowieInternetu.pl, którą odwiedziło już ponad 35 tys. osób. Saga Rodu Vikingów utrzymana jest w konwencji serialu. Do tej pory powstało pięć filmów, które na przestrzeni dwóch miesięcy, łącznie z materiałami zza kulis, dostępnymi na fanpage’u, obejrzano już blisko 2 mln razy.
Mobile Vikings z założenia nie reklamuje się w telewizji, nie zaprasza też do współpracy celebrytów.