Triumfatorami tegorocznej edycji raportu “Agencje Reklamowe i Domy Mediowe” są Young & Rubicam Brands, której drugi rok z rzędu redakcja “MMP” przyznała tytuł Grupy Reklamowej Roku, oraz MediaCom Warszawa, który otrzymał tytuł Domu Mediowego Roku.
Y&R Brands nagrodzono za inwestycje, dywersyfikację usług i innowacje skutkujące wzrostem biznesu. Nagrodę specjalną otrzymała Beata Mońka, do kwietnia br. zarządzająca grupą – za zbudowanie prężnej i przynoszącej zyski grupy reklamowej.
Na uhonorowanie MediaComu wpłynęły głównie sukcesy nowobiznesowe agencji w ub.r., m.in. wygrane w przetargu Playa, Polskapresse i Boehringer Ingelheim, a także obrona budżetu Marsa.
Redakcja przyznała też kilka wyróżnień. Z grona grup reklamowych otrzymała je Grupa Euro RSCG, spośród agencji reklamowych: DDB, Leo Burnett i Lowe GGK, zaś z domów mediowych: Initiative, Macroscope OMD i MEC. Wyróżnieniami specjalnymi uhonorowano: Publicis – jako agencję dobrego formatu, Red8 – jako najlepszą lokalną agencję i grupę, Change Communications – za najbardziej egzotyczną inwestycję, G7 – jako fightera roku, San Markos – za najbardziej nagradzaną kampanię kreatywną.
Gala wręczenia nagród i wyróżnień odbyła się wczoraj w teatrze Capitol.
Raport specjalny “Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2011” dostępny jest na rynku od dziś razem z czerwcowym wydaniem miesięcznika “Media & Marketing Polska”.