Kraj

Z firmy Prószyński i S-ka SA wyodrębnił się samodzielny pion czasopism

Z wydawnictwa Prószyński i S-ka SA wyodrębniła się spółka Prószyński i S-ka Czasopisma Sp. z o.o. Jej 100-proc. właścicielem jest...

Z wydawnictwa Prószyński i S-ka SA wyodrębniła się spółka Prószyński i S-ka Czasopisma Sp. z o.o. Jej 100-proc. właścicielem jest Prószyński i S-ka SA. Celem nowo powstałej spółki jest wydawanie czasopism Prószyńskiego. Firma twierdzi, że nie jest to bezpośrednio związane z prowadzonymi rozmowami z inwestorami. Do tej pory wydawnictwo Prószyński skupiało w sobie kilka aktywności: wydawanie czasopism, książek, prowadzenie księgarni oraz działalność w Internecie. Zarząd nowej spółki tworzą Maciej Makowski, który jednocześnie pełni funkcję dyrektora generalnego czasopism, oraz Marek Jackiewicz, będący osobą nową w firmie. Jak powiedział Maciej Makowski, jego współpracowik ma duże rozeznanie na rynku. Zdaniem dyrektora Makowskiego nowa struktura rozjaśnia sytuację oraz pozwala na swobodniejsze niż dotąd inwestowanie w czasopisma. Należy spodziewać się podniesienia nakładów na promocję pism. “Nasze tytuły znalazły się na własnym rozrachunku” – podkreślił Maciej Makowski. Dodał też, że priorytetowym celem stworzenia nowej spółki nie było pozyskanie w tej chwili dla niej inwestora. Taka opcja jest już rozpatrywana od pewnego czasu, ale dyrektor Makowski nie komentuje pojawiających się spekulacji na temat zainteresowania przejęciem tytułów Prószyńskiego (w sumie 14 magazynów, wśród nich np.: “Poradnik Domowy”, “Cztery Kąty”, “Dziecko”, “Wiedza i Życie”) przez inne duże wydawnictwa. Na giełdzie doniesień na ten temat najczęściej mówi się o Agorze SA, wydawcy “Gazety Wyborczej”, oraz o wydawnictwie G+J Polska. (KP)