Automat do obsługi paczek działa już w sklepie Żabka w Poznaniu. Urządzenie pozwoli Żabce na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla klientów oznacza wygodny i bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą.
– Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.
Jej zdaniem dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. – Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadaptowane w niemal całej sieci naszych sklepów – mówi Grabowska.
Urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics. Automatyczny punkt odbioru paczek stworzono z myślą o sklepach typu convenience.
Polacy coraz chętniej robią zakupy w sklepach internetowych: z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90% dorosłych Polaków kupuje w sieci oraz odbiera lub nadaje paczki. 69% Polaków przyznaje, że wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65% pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.