Kraj

Żabka z pierwszą w 100% roślinną marką własną Plant Hunter

28 kwietnia nowa marka miała premierę w wybranych sklepach sieci.

Żabka z pierwszą w 100% roślinną marką własną Plant Hunter
Debiutujące w sieci Żabka produkty oferowane w ramach marki Plant Hunter mają w 100% roślinny skład, nie zawierają konserwantów i oleju palmowego. W ofercie Plant Huntera znajdą się m.in. dania obiadowe: „Spaghetti jak bolońskie”, „Kotlet jak drobiowy” czy „Kremowe tagliatelle jak z kurczakiem”, które zamiast mięsa zawierają roślinny zamiennik na bazie soi (bez GMO). Linia obejmuje także pasty i sałatki na bazie tofu oraz słodkie przekąski: batonik kremowy o smaku słonego karmelu lub orzechów, a także shake truskawkowy – na bazie migdałów i nerkowców, oraz czekoladowy – na bazie orzechów nerkowca i czekolady.

– Już blisko 40% Polaków deklaruje, że są fleksitarianami, czyli ograniczają spożycie mięsa i nabiału, sięgając częściej po produkty roślinne. Z myślą o tych konsumentach stworzyliśmy markę Plant Hunter, która może ich wspierać w dążeniu do zmiany codziennych nawyków żywieniowych – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich Żabka Polska.

– Rynek produktów roślinnych w Polsce jest już wart ponad 600 mln zł. Żabka, odpowiadając na nowe potrzeby coraz większej grupy Polaków, stawia kolejny krok w upowszechnianiu się dostępu do dobrego roślinnego jedzenia – komentuje Maciej Otrębski, ekspert kampanii RoślinnieJemy, która uczestniczyła w procesie budowania marki Plant Hunter.