Zagranica

Zagrożone gatunki zwierząt na koszulkach Lacoste

Marka odzieżowa nawiązała współpracę z organizacją International Union for Conservation of Nature (IUCN).

Kampania “Save Our Species”, w ramach której w limitowanej edycji koszulek Lacoste zamiast kultowego krokodyla pojawi się dziesięć gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem, to wynik zawartego na 3 lata porozumienia o współpracy między francuską firmą a IUCN.

Liczba koszulek polo dostępnych w sprzedaży odpowiada liczebności każdego z gatunków na wolności. Łącznie wyprodukowano ich 1775, z czego np. na 30 pojawi się morświn kalifornijski, a na 450 jaszczurka z rodziny legwanowatych żyjąca na wyspie Anegada. Wyboru zwierząt prezentowanych na koszulkach dokonały wspólnie IUCN, Lacoste i pracująca dla firmy odzieżowej paryska agencja BETC.

Limitowana edycja została zaprezentowana 28 lutego br. podczas Paris Fashion Week. Wpływy ze sprzedaży (cena koszulki to 150 euro) pójdą w całości na ochronę zagrożonych gatunków zwierząt.

(AdWeek)