Zagranica

Zakupy grupowe przyciągają amerykańskie marki

Duże korporacje eksperymentują z codziennymi transakcjami, chcąc poprawić sprzedaż i zwiększyć zaangażowanie konsumenta.

Microsoft, Whole Foods i American Apparel to tylko kilka z wielu marek szukających poprawy sprzedaży w ramach zakupów grupowych na takich stronach jak LivingSocial czy Groupon.

Na przykład Microsoft, celując w wyedukowane kobiety, rozdaje na LivingSocial kupony o wartości 5 dol. w zamian za obejrzenie wideo na temat Windows 7. Jak twierdzi Microsoft, było to bardzo udane przedsięwzięcie i firma zamierza prowadzić inne projekty na stronach zakupów grupowych.

Whole Foods, sieć żywności organicznej, oferowała produkty o wartości 20 dol. w zamian za zakup o wartości 10 dol. Łącznie wyemitowano milion kuponów.

LivingSocial sprzedało 1,3 mln kartek okolicznościowych dla Amazon, oferując podobny deal jak Whole Foods.

Unilever przeprowadził akcję promocyjną dla wybranych marek lodów w Chicago, oferując 40-proc. rabaty przy zakupie powyżej 15 dol.

Szacuje się, że Amerykanie wydali na transakcje w serwisach zakupowych 873 mln dol. w ub.r., a w 2015 r. wydatki te osiągną wartość 4,2 mld dol.

(warc.com)