Zagranica

Zamorska strategia Aldiego

Niemiecki dyskont jest w trakcie gigantycznego programu modernizacji i nowych otwarć swojej amerykańskiej sieci. Tylko w tym roku otworzy 130 placówek.

Zamorska strategia Aldiego
Aldi USA konsoliduje swoją obecną już w 35 stanach silną sieć sprzedaży, głównie na Środkowym Zachodzie, nad Atlantykiem oraz na Florydzie iw Kalifornii. Spółka zależna Aldi Süd przechodzi obecnie najbardziej ambitny rozwój w swojej 43-letniej historii. W ramach pięcioletniego programu do końca 2022 r. zainwestuje 5 mld dol. w modernizację 1300 istniejących oddziałów i rozbudowę obecnej sieci z około 1800 do 2500 sklepów – analizują strategię sieci dziennikarze “Lebensmittel Zeitung”.

Ta strategia wzrostu napędza sprzedaż. Według magazynu “Supermarket News” amerykański Aldi zwiększył w 2018 r. sprzedaż netto o ponad 9% w porównaniu z rokiem poprzednim do około 18,4 mld dol. To plasuje detalistę na 18. miejscu w rankingu FMCG w USA. Amerykańscy eksperci oczekują, że Aldi w tym roku odnotuje co najmniej taki sam wzrost.