Zagranica

Zdrowsze menu w McDonald's?

Sieć, podążając za Burger Kingiem, który wprowadził niskokaloryczne frytki, obiecuje owoce i warzywa w zestawach dla dzieci.

McDonald’s angażuje się w trwającą kampanię przeciwko otyłości, oferując w ramach swojej oferty produkty z owocami i warzywami. Z powodu rosnącej presji ze strony władz i konsumentów sieć zapowiada także sprzedaż zdrowszych posiłków dla dzieci.

Zmiany obejmą menu na 20 największych rynkach firmy, które stanowią ponad 85 proc. całkowitej sprzedaży. Według “New York Timesa”, innowacje mają kosztować około 35 mln dol., w tym są m.in. działania marketingowe (głównie in-store i krajowe kampanie telewizyjne), aby pomóc klientom zrozumieć powody decyzji oraz zaprezentować nowe menu.

Oferta została zapowiedziana jako część kampanii na rzecz otyłości wśród dzieci, której inicjatorem jest Clinton Foundation założona przez byłego prezydenta Billa Clintona. McDonald’s w ramach zmian obiecał także zawężenie wyboru do wody, mleka lub soku w ofercie Happy Meal, chociaż dzieci nadal będą mogły kupić napoje gazowane oddzielnie. Warzywa i owoce mają być z kolei promowane w zabawny sposób, aby trafić do młodych konsumentów.

(Marketing Week)