Kraj

ZFPR: prezes agencji PR zarabia dwa razy więcej niż dyrektor działu

Stawki w agencjach wahają się od niespełna 3,5 tys. zł miesięcznie brutto na najniższym stanowisku do 25 tys. zł na najwyższym.

Związek Firm Public Relations ogłosił wyniki badania wynagrodzeń i stawek godzinowych za usługi konsultantów w firmach z sektora PR. Prezes agencji zarabia średnio miesięcznie 25 tys. zł brutto, dyrektor zarządzający o 3 tys. mniej, a dyrektorzy działów i account dyrektorzy o ponad połowę mniej niż prezes. Senior account manager dostaje miesięcznie prawie 9,5 tys. zł, a senior account executive prawie 6 tys. zł. Najmniej, niecałe 3,5 tys. zł brutto, otrzymuje junior account executive. 

W tegorocznej edycji badania wynagrodzeń udział wzięło 20 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR. Informacje prezentowane w raporcie zawierają opracowane statystycznie dane uzyskane metodą kwestionariuszową, które zostały zweryfikowane przez zespół analityków z Willis Towers Watson Polska.