Zagranica

Zoom podwyższa roczną prognozę sprzedaży

Kalifornijska firma oferująca platformę do wideokonferencji przewiduje, że przychody za br. mogą sięgnąć 2,5 mld dol. - dwa razy więce,j niż prognozowała w marcu.

Niegdyś niszowa spółka technologiczna ogromnie zyskała na popularności podczas pandemii COVID-19. Miliony użytkowników skorzystało z aplikacji Zoom, aby w trybie zdalnym spotkać się z rodziną i przyjaciółmi, uczyć się i rozmawiać ze współpracownikami. Założyciel i dyrektor generalny Eric Yuan, powiedział, że coraz więcej użytkowników Zooma to płacący klienci, którzy dostosowują się do nowego świata “pracy z dowolnego miejsca”. Pod koniec października br. Zoom miał prawie 434 tys. klientów biznesowych, którzy zatrudniali więcej niż 10 pracowników – o ok. 485% więcej niż w tym samym kwartale rok wcześniej.

Zoom poinformował, że przychody ze sprzedaży w okresie sierpień-październik br. wyniosły 777 mln dol., co oznacza wzrost o 367% rok do roku. Zysk w tym kwartale wyniósł 198,4 mln dol. wobec zaledwie 2,2 mln dol. w analogicznym okresie rok wcześniej. W poniedziałek firma po raz trzeci skorygowała w górę prognozę na cały rok, informując inwestorów, że spodziewa się sprzedaży w całym roku na poziomie 2,5 mld dol. w porównaniu z 2,37 mld dol. prognozowanymi w sierpniu. W poprzednim roku finansowym przychody zamknęły się kwotą 622,7 mln dol.

Pomimo tak dużego wzrostu zysków akcje firmy spadły po ogłoszeniu, że Zoom spodziewa się przychodów między 806 mln a 811 mln dol. w ostatnim kwartale roku obrotowego, co sugeruje niewielkie spowolnienie dynamiki wzrostu firmy. Inwestorzy chcą przekonać się, jak Zoom poradzi sobie po wygaśnięciu pandemii koronawirusa.

(BBC.com)