Przetargi

Żubr bez PZL

Kompania Piwowarska zakończyła wieloletnią współpracę z agencją reklamową PZL. Marketer rozpisze przetarg na obsługę marki.

Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa, i agencja reklamowa PZL, która obsługiwała dotychczas jedną z jej strategicznych marek Żubr (segment marek ekonomicznych), poinformowały, że umowa o współpracy, która obowiązywała do 31 marca br., za zgodą obu stron nie została przedłużona. Tym samym marketer i agencja kończą współpracę. Przedstawiciele marketera informują, że niebawem rozpiszą przetarg na obsługę ATL marki Żubr.
Kompania Piwowarska przejęła browar Dojlidy w Białymstoku w 2003 r. i wtedy do jej portfela trafiła marka Żubr. W tym samym roku marketer przygotował jej relaunch – i od tego czasu jej obsługą strategiczno-reklamową zajmowała się właśnie agencja PZL. Jej kreacje dla tej marki były wielokrotnie nagradzane na konkursach reklamowych.
Kompania Piwowarska to lider polskiego rynku piwa. W ub.r. sprzedała 14,6 mln hl piwa, o 3 proc. mniej niż w 2008 r., ale i tak zwiększyła jeszcze swój udział w rynku o 3,1 pkt proc. (do 45,3 proc. – informacje marketera).
Żubr, który w ub.r. miał 14 proc. udziałów w całym rynku piwa, to druga po Tyskim (18 proc.) najważniejsza marka KP. Trzecią jest Lech (8 proc. rynku). W ciągu minionego roku udziały marki Żubr wzrosły o 1,2 pkt proc., udziały marki Tyskie wzrosły o 1 proc., udziały Lecha zaś – o 0,4 proc.