Kraj

"Życie Warszawy" wyda 2,5 mln zł na kampanię promocyjną

Warszawski dziennik "Życie Warszawy", wydawany przez spółkę Dom Prasowy, przeznaczy 2,5 mln zł na kampanię reklamową, która rozpocznie się we...

Warszawski dziennik “Życie Warszawy”, wydawany przez spółkę Dom Prasowy, przeznaczy 2,5 mln zł na kampanię reklamową, która rozpocznie się we wrześniu br. Jak powiedział Dariusz Piekarski, prezes zarządu spółki Dom Prasowy, działania promocyjne mają na celu poprawienie wizerunku “Życia Warszawy”, odmłodzenie grupy docelowej, wzrost sprzedaży egzemplarzowej dziennika oraz wzrost poziomu sprzedaży reklam. Od strony strategii i kreacji kampanię przygotuje agencja reklamowa Tuba, wyłoniona w drodze przetargu, do którego zaproszonych zostało 7 agencji reklamowych (nazw agencji nie ujawniono). Planowaniem i zakupem mediów zajmie się dom mediowy Mediaedge:cia. Kampania będzie miała początkowo charakter wizerunkowy i obejmie nośniki reklamy zewnętrznej oraz radio lokalne, a następnie przez kolejne dwa miesiące będzie kampanią prosprzedażową. Grupa docelowa dziennika w wyniku działań marketingowych ma objąć osoby w wieku 25-45 lat, podczas gdy dotychczas średnia wieku czytelników “Życia Warszawy” wynosiła 45-50 lat. Wydawca “Życia Warszawy” zamierza zwrócić uwagę potencjalnych czytelników na zmiany, jakie zaszły w dzienniku. Dotyczą one przede wszystkim poprawy zawartości redakcyjnej tytułu oraz zmiany layoutu, która miała miejsce w sierpniu br. Nowa szata graficzna i koncepcja makiety “Życia Warszawy” są bardziej przejrzyste, prostsze, a przez to bardziej czytelne od poprzednich. Według Piekarskiego kampania prosprzedażowa, w której pojawią się między innymi informacje o gadżetach, jakie mają być dołączane jesienią do “Życia Warszawy”, ma spowodować zwiększenie sprzedaży egzemplarzowej dziennika o 100 proc. W pierwszym półroczu br. średnie rozpowszechnianie płatne “Życia Warszawy” wyniosło 17,759 tys. egz. przy śrenim nakładzie wynoszącym 29,110 tys. egz. (dane od wydawcy na podstawie ZKDP). W okresie styczeń – czerwiec br. “Życie Warszawy” osiągnęło czytelnictwo na terenie starego województwa warszawskiego na poziomie 8 proc. (PBC Daily, SMG/KRC Poland Media). Wpływy reklamowe tytułu (wraz z dodatkami) w okresie styczeń – lipec 2002 r. wyniosły 4,6 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie roku poprzedniego była to kwota 5 mln zł. W całym ubiegłym roku wpływy z reklam “Życia Warszawy” wyniosły 8,3 mln zł (Expert Monitor). Koncepcja wydawcy “Życia Warszawy” zakłada promocję tytułu wyłącznie na terenie Warszawy i starego województwa warszawskiego, gdzie dziennik ten ma konkurować przede wszystkim z “Super Expressem” i “Gazetą Wyborczą”. W innych miastach na Mazowszu Dom Prasowy tworzy tygodniki lokalne. Od ubiegłego roku powstały już tytuły: “Życie Siedleckie” z dwiema mutacjami: “Życiem Garwolina” i “Życiem Mińska”. W planach wydawniczych jest tworzenie kolejnych tygodników lokalnych, m.in. w Płocku. Ponadto Dom Prasowy rozpoczął walkę na rynku pism z drobnymi ogłoszeniami płatnymi, wydając ponad miesiąc temu pierwszy numer tygodnika “Okazja”. Ma on konkurować z pismem “Oferta”, wydawanym przez Wydawnictwo Prasowe Jezierski, które jest liderem na rynku warszawskim wśród tytułów z ogłoszeniami drobnymi. (PR)