
Na spadek zysku kwartalnego miały wpływ rosnące koszty giganta internetowego, gdyż przychody spółki stale rosną. W II kwartale br. przychody firmy Alphabet wyniosły prawie 69,7 mld dol., co oznacza wzrost w stosunku do ubiegłorocznych 61,9 mld dol. Jednak w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej wydatki na badania i rozwój wzrosły z 7,67 mld dol. do 9,841 mld dol., a na sprzedaż i marketing z nieco poniżej 5,28 mld dol. do 6,63 mld dol.
Struktura przychodów Google’a, perły w koronie Alphabetu, nie zmieniła się w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spółka zarabia głównie na reklamach w wyszukiwarce, z których przychód za II kwartał br. to prawie 40,7 mld dol. Znacząco wzrosły przychody z Google Cloud – z 4,63 do ponad 6,27 mld dol. Biznes chmurowy nadal przynosi jednak straty – w minionym kwartale ok. 858 mln dol. Reklama w serwisie YouTube przyniosła firmie 7,34 mld dol., o ok. 340 mln dol. więcej niż rok wcześniej.