W tym roku marka piwa Żywiec (Grupa Żywiec) obchodzi 160-lecie istnienia. Z tej okazji marketer przygotował jubileuszową kampanię reklamową, w której w lekki, humorystyczny sposób przedstawia opowieść o niesamowitej “chęci do Ż”, jaka przez te wszystkie lata towarzyszyła Polakom.
– Taki jubileusz to doskonała okazja, by przypomnieć, że za Żywcem stoi autentyczna historia wpisana w życie kolejnych generacji Polaków – mówi Monika Straszak, senior brand manager marki Żywiec.
Dwa 30-sekundowe spoty reklamowe emitowane są we wszystkich ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, a także w serwisach VoD. Ponadto kampania obejmie również media społecznościowe, prasę, nośniki zewnętrzne oraz materiały w punktach sprzedaży.
Kreację stworzyła agencja Ogilvy & Mather. Spot wyprodukował dom produkcyjny Opus Film. Motyw przewodni komunikacji oraz materiały POS zaprojektowała agencja Just. Za działania digital odpowiada agencja Gong. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest.
W ramach jubileuszu marki marketer przygotował także szereg działań bezpośrednich: do sprzedaży trafiła właśnie limitowana edycja piwa Żywiec Szampańskie, a w październiku ponownie zostanie otwarte odnowione Muzeum Browaru w Żywcu z unowocześnioną, interaktywną wystawą prezentującą historię browaru i marki.